۳d printing of continuous fiber reinforced plastic (CFRTP)

پرینت سه بعدی کامپوزیت ها

روش پرینت سه بعدی یکی از روش های رایج ساخت افزودنی است. در روش FDM، با استفاده از فیلامنت پلیمری قطعه پلاستیکی ساخته می شود. در روش پرینت سه بعدی با الیاف ممتد، فیلامنت پلیمر با الیاف ممتد پیوسته تقویت شده است. استحکام قطعه در این روش چند برابر بیشتر از روش FDM است. شرکت مهندسی افق اولین و تنها شرکت ارائه دهنده خدمات پرینت کامپوزیت ها در ایران است.

قطعه کامپوزیتی تولید شده می تواند متناسب با الزامات طراحی، لایه چینی های مختلفی داشته باشد. شما می توانید با ارسال مدل قطعه به ایمیل Commercial@ofogheng.com یا آی دی تلگرام ofogheng@، از قیمت خدمات پرینت سه بعدی مطلع شوید. پرینت قطعات با جنس های GF/PP، GF/PET ، GF/PLA، GF/PA6 یا CF/PP، CF/PA6امکان پذیر است. آغشته سازی الیاف ممتد با زمینه پلیمری در پرینت کامپوزیت ها بسیار مهم است. عدم آغشتگی سبب افت چشمگیر خواص مکانیکی و استحکامی می شود.

دقت پرینت ما در این روش ۰٫۳ میلیمتر است. امکان ساخت قطعات با لایه چینی هدفمند (برای مثال الیاف منحنی یا تقویت شده ی موضعی) در این روش وجود دارد.

این روش بسیار مناسب قطعاتی است که پس از پرینت باید تست های نزدیک به واقع بارگذاری را تجربه کنند. برای مثال قطعات خودرو، قطعات پرنده های بدون سرنشین و کوادکوپتر و ..

قطعات پرینت شده با الیاف ممتد شیشه و پلی پروپیلن PP،

یک لایه ی پرینت شیشه/PP با الیاف زاویه متغیر